Sunday, January 17, 2010

CERITA SI KEMBAR

Dah lama mama tak bercerita tentang si kembar mama kat blog ni. Si kembar mama sekarang dah berusia hampir 1 tahun 2 bulan. Gelagat mereka semakin lincah dan lasak. Maklum la anak 'jantan'. Si Asyraf semakin pandai meragam apabila tidak dapat apa yang dimahukan. Selalu mengusik kembarnya Amir apabila dapat peluang. Si Amir pula agak manja dengan mamanya. Amir ni tak banyak ragam, agak mudah diurus dibanding dengan Asyraf. Bukan niat mama nak bezakan si kembar mama, tapi itulah hakikatnya.

Apa-apa pun telatah dan gelagat si kembar mama sentiasa mencuit hati mama. Mulut Si Asyraf yang sentiasa bising dan entah apa yang dicakapkan, meriuhkan lagi suasana dalam hidup mama. Bila berjalan mulutnya akan berbunyi seolah menyanyi...."tha...tha....tha...tha....". Satu lagi si Asyraf ni pakar memanjat, terutama di tangga.

Si Amir pula agak pendiam sedikit berbanding Asyraf. Apa yang menggelikan hati mama adalah cara si Amir berjalan yang begitu laju. Kata mama "ni mewarisi papa ni...jalan laju".

Anak-anak mama adalah kebahagian mama. Terima kasih dan syukurku panjatkan padaMu Ya Ilahi atas anugerah yang tidak ternilai ini. Walaupun kadang-kadang ragam kalian memenatkan mama dan mengganggu tidur mama, ia mengingatkan mama akan besarnya pengborbanan seoang ibu. Terima kasih ibu ku....NGAH BINTI MUDA. Pengorbananmu akan ku kenang hingga kehujung nyawa.


Asyraf seronok melihat gambar dalam blog mama.


Asyraf beraksi depan papan putih.


Amir nak tulis apa tu...!!







Amir dan Asyraf seronok bermain sama-sama.


ANAK MAMA CEPAT MEMBESAR YEE..SEBAGAI INSAN SOLEH





No comments:

Post a Comment