Monday, November 14, 2011

Izzati di hari konvokesyen

"PASTI abang bila konvo?" tanya mama untuk kepastian.
"13.11..." jawab abaing ringkas dan tepat.
"Ala...sama dengan konvo izzati", keluh mama. Sudah terbayang dalam kepala ni akan bawa 5 anak bersama. Dan terbayang juga kerenah mereka nanti.
Abang adalah Pengerusi PASTI Kawasan Tebrau, sementara izzati adalah PASTI Kawasan Pasir Gudang. 2 kawasan yang berbeza.
"Abang bawa ah budak ni separuh", cadang mama.
"Bawa la semua...abang nak bertugas..."
Tanpa banyak soal, terpaksalah mama bawa semua budak ni....

Di hari Majlis Konvo kakak, pagi2 hari dah siapkan sarapan anak2 dan bekal mereka skali. Air teh 1 jug di agihkan ke dalam 4 botol, supaya tidak berebut. Almaklum bibik bercuti selama sebulan. Semuanya kena handle sendiri la..
1 jam pertama di dalam dewan o.k lagi, masuk jam ke-2, bermula la aksi budak2 ni terutama si kembar dan luqman. Si kembar mula buat perangai...mengamuk dan mula menjerit2.. Si Luqman pula suka mengusik adik-adiknya. Eeee...geramnya...sabar je la.. Rasanya semua orang dah perhatikan gelagat budak2 ni. Last...last...mamanya buat tak tau je, nak pukul nantikan bertambah-tambah plak jeritan budak2 ni. Sabo laa selama 2 jam melihat aksi dan gelagat ni. Sekejap o.k, sekejap bergaduh, menjerit, sekejap bermain sama2....

Mula2 sampai dewan orang dah tegur dah.."kembar ke"... "kembar ke".... mama hanya senyum dan jawab "yee"... Sampai la waktu nak balik, seseorang datang dan berkata: "kembar eee..., tu la dari tadi tengok... nah, ambil gula2 ni", suka budak2 ni dapat gula2.

Dah siap izati terima sijil, terus bawa budak2 ni balik..."jom balik...main kat rumah plak". Sebelum balik sempat lagi singgah kipmart beli makanan untuk tengahari.

Akhirnya...tahniah buat kakak izzati...semoga menjadi contoh pada adik2....


Foto yang dah siap di ambil di PASTI










Plug tempat ke-3

No comments:

Post a Comment